28 Temmuz 2015 Salı

Konak Apartman Yönetimi

Özka'dan yapılan duyuru şöyle:

Ankara'nın metropol ilçesi olan Çankaya'da bulunan KONAK APARTMANI yönetim hizmetleri için 01.07.2015 itibariyle Özka Yönetim'i tercih etti.

Tüm sakin ve maliklere teveccühlerinden ötürü teşekkür ederiz.

27 Temmuz 2015 Pazartesi

TOKİ Konutlarında Tapu Alma Süreci

Toplu Konut İdaresi Başkanlığı (TOKİ) tarafından teslim edilen konutlarda borcunu bitiren alıcıların tapu işlemleri uygulaması şu şekilde yürütülmektedir.

1- TOKİ tarafından yaptırılan konutların kat mülkiyeti tapusu yüklenici firma tarafından tamamlanarak TOKİ’ye teslim edilir. Kat mülkiyeti tapularında mülkün sahibi olarak TOKİ görünmektedir.

2- TOKİ, kat mülkiyeti kurulan tapulardaki gerekli kontrolleri yaptıktan sonra satış işlemlerini gerçekleştiren ilgili banka şubesine vekalet düzenleyerek gönderir.

3- Banka, borcunu bitiren konut alıcılarına tapu işlemleri için tebligat gönderir ya da borcunu bitiren konut alıcıları ya da vekili, tapusunu almak üzere bankaya müracaat eder.

4- Banka tarafından istenen belgeler alıcılar tarafından bankaya teslim edildikten sonra banka personeli Tapu Müdürlüğü’ne müracaat ederek, bir gün için randevu alınır ve konut alıcısı ya da vekili belirlenen günde Tapu Müdürlüğü'ndeki imzaların ardından tapusunu alır.

Konut alıcılarının, TOKİ'ye ödenen ve KDV'den arındırılmış konut bedelinin binde 20'si oranındaki tapu harcını bankaya ödemesi gerekir.

5- Tapusunu alan konut alıcılarının 3 ay içerisinde bağlı bulunduğu Belediyeye emlak vergisi bildirimi vermesi gerekmektedir.

6- TOKİ'ye borcu biten konut alıcılarının tapularını almaları gerekmektedir, borcu biten konutlarda 3. şahıslara devir yapılamamaktadır.

Kaynak: http://www.yapraciksiteyonetimi.com/haberler/62-tapuislemleri.html 

10 Temmuz 2015 Cuma

Site yönetimini profesyonel firmaya vermeden önce

Apartman / site yönetimini profesyonel bir firmadan almadan önce:

1- Geçmiş dönem borç bakiyelerini kat malikleri kuruluna sunun.
2- Mevcutsa vergi numarası, SGK işyeri numarası, banka bilgileri, arsa payı oranları, kat maliki ve kiracı bilgileri (TC kimlik no, iletişim no, ad soyad vs.) gibi gerekli bilgileri temin edin ve vereceğiniz karara göre bu işlerle ilgili yeni firmaya yetkilerinizi verin.
3- Yapılacak köklü değişiklikleri (mantolama, demirbaş alımı vs.) kat maliklerinin onayından geçirin.
4- Seçeceğiniz firmanın gerçekten profesyonel olup olmadığını kontrol edin.


Son not: Hiçbir firma süpermen değildir ve sizin için kolaylaştırıcı veya çözüm ortağıdır. O yüzden eksik bilgi, belge ve yetersiz yetkiyle büyük işler beklemeyin firmalardan.

Umarız hakkınızda en doğru kararı verirsiniz.